The Last of Us II'nin Oynanışıyla İlgili 4 Önemli Bilgi

The Last Of Us II ile ilgili tüm gelişmeler haberimizde.

The Last of Us II'nin Oynanışıyla İlgili 4 Önemli Bilgi
The Last Of Us Part II 19 Haziran'da Çıkacak.

The Last of Us Part II için son oynanış videoları, merakla beklenen oyunun lansmanından sadece iki hafta önce 1 Haziran'da yayınlandı. Naughty Dog ve Sony Interactive Entertainment'ın Haziran oyun durumu da dahil olmak üzere birkaç halka açık gösteriden sonra bile, muhtemelen henüz bilmediğiniz oyunla ilgili bazı kritik yeni özellikler ve ayrıntıları da ortaya koydu.

1. İstediğiniz Şeyi Yapabilirsiniz

The Last of Us Part 2, zorluk ve erişilebilirlik seçenekleri açısından her türlü oyuncu için kapsamlı bir şekilde özelleştirilebilir bir deneyim olacak.

Oyunun zorluğuna bakanlar için Game Informer, önceki oyundaki son derece zor "Survivor" modunun get-go'dan açıldığını doğruladı. Ek olarak, oyuncular özellikle "Ellie'nin ne kadar hasar aldığını, algılayıcı düşmanların nasıl olduğunu ve dünyada ne kadar bol kaynak bulunduğu" gibi zorluk unsurlarını değiştirebilecekler."

 

Ve engelli oyuncular için erişilebilirlik açısından, The Last of Us Part 2 ayrıca UI öğelerinin boyutunu değiştirme, metin-konuşma yetenekleri ve hatta oyunun renklerini değiştiren yüksek kontrastlı bir mod gibi özelliklerle devasa adımlar atıyor.

 

Oyunun tasarım ekibi lideri Emilia Schatz, bu erişilebilirlik seçeneklerini ve diğer özellikleri detaylandıran bir raporda The Verge'e verdiği demeçte, "Bizim için erişilebilirlik, oyuncuların bir oyunu tamamlamasını engelleyen engelleri kaldırmakla ilgilidir." dedi.

 

"Bu bir oyunu yıkmak ya da oyunu kolaylaştırmak değil." dedi.  "Oyuncularımızın oyunu herkesle parite halinde oynamak için neye ihtiyacı var?" The Last of Us Part 2, Sony tarafından yayınlanan en erişilebilir oyunlardan biri olacak gibi görünüyor, bu yüzden ihtiyacınız olan erişilebilirlik seçenekleri için endişelenmenize gerek kalmayacak.

2. Gizlilik ve Savaş Büyük Ölçüde Geliştirildi

The Last of Us eleştirmenlerce beğenilen ve sevilen bir oyun olsa da, üçüncü şahıs nişancı oyunu olan bu oyun oldukça standarttı. The Last of Us Part 2, ana fikirden çok fazla sapmasa da, ağaçları geliştirme ve savaşta hareketlilik konusunda bazı önemli iyileştirmelerin altını çizdi.

 

"Gölgelerde gizli kalmak ve çarpıcı olmak, herhangi bir karşılaşmanın başlangıcında ağır bir şekilde yapılması söyleniyor, ancak sadece kendinizi ‘stragglers’ için bölgeyi arayan gizemli kahverengi bez kaplı meşale taşıyıcılarıyla çevrili büyümüş bir Seattle parkında bulduğunuzda" IGN'nin önizlemesi bunları söylemişti. "Uzun çimenler genellikle Ellie'nin en iyi arkadaşıdır, ancak onu düşmanlara karşı tamamen görünmez yapmaz. Proaktif ve sürekli hareket halinde olmak gerekiyor."

 

Tech Radar bir önizlemede "The Last of Us 2, gizli, hassas ve patlayıcı gibi belirli yetenek dallarını yükseltmek için takviyeleri kullanmanıza izin veren farklı beceri dalları sunuyor." dedi. "Başka bir oyunda olabileceğinizden daha fazla yükseltmeyi seçtiğiniz şeyle biraz daha seçici olmanız gerekiyor. Bu aynı zamanda temizlenmiş malzemelerle açılabilen silah yükseltmeleri için de geçerli."

 

Görünüşe göre The Last of Us Part 2, oyuncuları, özellikle gizli, beceri ve işçilik söz konusu olduğunda, tipik üçüncü şahıs nişancıdan çok daha becerikli olmaya zorlayacak.

3. The Last Of Us 2'nin Hikayesi Aşk ....ve Şiddet

Game Informer ile yaptığı röportajda yönetmen Neil Druckmann, The Last of Us Part 2'nin tartışmalı temalarını daha fazla ele aldı: "İlk oyunda aşkla ilgili çok şey oldu." hikayesinin ilkinin "bir ayna" olduğunu söylemeden önce, özellikle "Aşk için ne kadar ileri gidersiniz?" dedi. Sadece Ellie'nin sevgilisini korumakla kalmıyor, aynı zamanda sevdiklerini adalete zarar verebilecek herkesi geri getirmekle de ilgili.

 

Druckmann, "Hikaye, sevdiğiniz kişinin kötü bir şekilde yaralandığı ve sorumlu insanları adalete teslim etmek için ne kadar istekli olduğunuz." dedi. "Motivasyon hala sevgi dolu. Ve dünyaya baktığınızda, bu şiddet döngüsünde sıkışıp kalıyorsunuz çünkü değer verdikleriniz insanlar da yaralandı. Tüm bunlar ilk oyunda vardı. İlginç felsefi soruları yükseltir verimli bir zemin gibi hissettim." Meydana gelen bir şiddet döngüsü var: Joel ve Ellie ilk oyunda çok sayıda insanı öldürdü ve bu insanlar onlara haksızlık edenlere adalet sunmak istiyorlar. Yani her şiddet eyleminin tekrar şiddetle dönen sonucu var. Ne ekersen onu biçersin.

 

Birçok oyuncu, Druckmann'ın söylediği tüm bu şeylerin ne anlama geldiğini bağlamsallaştıran hikaye sızıntıları yüzünden hayal kırıklığına uğradılar. Ama bu tema, The Last of Us Part 2'nin ilginç karakterler sayesinde daha ilgi çekici hale getirmesiyle ilişkilendirilebilir. Druckmann, "Bu tartışmalı olmamalı, ama öyle. Yaşadığımız dünyayı yansıtan ve daha benzersiz, ilginç hikayeler anlatmamıza yardımcı olan çeşitli karakterlere sahip olmak istiyoruz." dedi. "Bunlar, oyuna geri dönen değer verdiğimiz şeyler."

4. Bu Şimdiye Kadarki En Acımasız Oyun Olabilir

Mayıs ayından bir GameStop listesi, oyunda köpek öldürmenin yaygınlığını vurguladı ve oyunun fragmanları baştan beri oldukça iç organlıydı. Hemen hemen her fragmanda ortak bir konu, The Last of Us Part 2'nin ne kadar acımasız olduğu ve bir gerçeklik duygusu elde etmek için bireyselliği nasıl kullandığıydı. IGN, hem gizli hem de normal savaşta ayrıntılı animasyon ve görevi vurguladı ve Game Informer, hayvanların "Birinin evcil hayvanı gibi hissettiğini" söyleyerek, köpeklere karşı olan tartışmalı mücadeleyi başlattı.

 

Bu vahşet, Mortal Kombat 11 gibi kanlı oyunlarda tipik olarak tasvir edilenlerden daha gerçekçi. Bunun nedeni, yaramaz köpeğin her düşmanın gerçek bir insan gibi hissetmesini sağlaması. Druckmann, Game Informer'a verdiği röportajda "Her insanın bir adı var, her insanın izlenmekte olan bir kalp atışı var, bu da ses ipuçlarını etkiliyor. Daha sert nefes alabilir veya daha fazla bağırabilirler." dedi. Düşmanlar bile "Onların yanındaki arkadaşlarını öldürürseniz değişebilecek duygusal bir duruma sahipler."

 

Druckmann, bu unsurların visseral doğasının The Last of Us Part 2'nin diğer oyunlardan daha "çok daha büyük bir gerginliğe" sahip olduğunu düşünüyor. Eğer Haziran ayında daha sonra The Last Of Us Part 2 oynamak için gittiğinizde, özellikle acımasız bir deneyim için hazır olduğunuzdan emin olun.

 

The Last Of Us Part 2, 19 Haziran'da Çıkacak

Daha önce koronavirüs salgınından dolayı The Last of Us Part II ertelenmişti. 19 Haziran 2020’de uzun süredir oyunu merak eden oyuncularla buluşacak. Oyunun 6 Mayıs'ta yayınlanan resmi fragmanı:

The Last Of Part II'den bir de TV için reklam filmi yayınlandı. Televizyonlarda yayınlanmaya başlayan bu reklamın uzun versiyonu da PlayStation Türkiye'nin resmi hesabında paylaşıldı:

The Last Of Us 2 ile ilgili tüm gelişmeler için sayfamızı ve sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın. Fikirlerinizi yorumlarda belirtebilirsiniz.